Případová studie

Externí vs. Interní Marketing

HROMEK & PARTNERS

Online marketing až o 74 % levněji? Zapomeňte na nábór a raději se spolehněte na Hromek & Partners.

Marketing je klíčovou oblastí pro růst každé firmy. Pokud i vy chcete investovat do marketingových aktivit, pak pravděpodobně stojíte před zásadním rozhodnutím – najmout interního specialistu, nebo využít služeb externí marketingové agentury? Pokud nechcete, aby vaše náklady vyletěly ke stropu, čtěte dál. Máme pro vás přehledné srovnání finanční náročnosti obou variant.

Náklady na výběrové řízení
20 000 Kč
Čistá měsíční mzda
41 472 Kč
Pojistné zaměstnavatel
17 914 Kč
Pojistné zaměstnanec
6 148 Kč
Daň po zvýhodnění a slevách
5 380 Kč
Benefity (Multisport, stravenky...)
1 728 Kč
Technické vybavení (počítač, fotoaparát, software...)
50 000 Kč
Celkem
142 642 Kč

U zaměstnance platíte víc než jen výplatu

Představa, že máte marketingového specialistu, který veškerý svůj čas a energii věnuje pouze propagaci vašich projektů, může být lákavá. Jakmile ale uvidíte reálná čísla, váš názor se možná změní. Zaměstnávat marketéra totiž obnáší více než jen pravidelnou čistou mzdu a povinné odvody úřadům.

Nejprve musíte zorganizovat výběrové řízení a z hromady kandidátů vybrat toho pravého. Poté mu musíte koupit potřebné vybavení, seznámit ho s vaším prostředím, poskytnout mu pracovní prostor a zajistit mu další vzdělávání – a po celou tu dobu mu pochopitelně musíte vyplácet mzdu.

Průměrná hrubá mzda marketingového specialisty v České republice činí přibližně 53 000 Kč (41 472 Kč čistého). K ní je pak nutné přičíst ještě povinné odvody a další náklady. Jak ukazují kalkulace v tabulce níže, než vůbec uplyne první měsíc spolupráce, z marketingového rozpočtu vám ubyde přibližně 140 tisíc korun.

To ovšem nezapočítáváme čas „ztracený“ výběrovým řízením, kdy zatím žádné marketingové aktivity neprobíhají (zpravidla jeden měsíc). Také nebereme v potaz situaci, kdy by výběrové řízení nevedlo k úspěchu a museli byste ho opakovat.

S Hromek & Partners JE VŠE PODSTATNĚ JEDNODUŠŠÍ

U našich služeb je vše o poznání jednodušší – všechny vaše peníze jdou přímo do realizace marketingových aktivit, a to už od prvního dne spolupráce. Navíc se vejdete do mnohem menší částky, a to:

  • 25 000 Kč měsíčně u našeho základního a zároveň nejlevnějšího balíčku služeb,
  • 55 000 Kč u našeho nejoblíbenějšího balíčku, který zahrnuje široké spektrum služeb včetně PPC reklamy.

Při jejich využití vypadá srovnání nákladů na marketing oproti internímu specialistovi následovně:

Délka trvání spolupráce
Interní specialista*
Hromek & Partners základní balíček
Hromek & Partners nejoblíbenější balíček
1 měsíc
142,642 Kč
25,000 Kč
55,000 Kč
3 měsíce
287,926 Kč
75,000 Kč
165,000 Kč
6 měsíců
505,852 Kč
150,000 Kč
330,000 Kč
12 měsíců
941,704 Kč
300,000 Kč
660,000 Kč

*Zajištění výběrového řízení a nákup technického vybavení patří mezi jednorázové výdaje, a tak jsou do výpočtu nákladů za několik měsíců započítány pouze jednou.

Už jen z tabulky je patrné, že za skoro stejnou částku, jako byste zaplatili za první měsíc se zaměstnancem, vám v rámci základního balíčku zajistíme šestiměsíční marketingovou kampaň. Když čísla z tabulky pomocí trojčlenky přepočítáme na procentuální rozdíl, jako jsme to udělali tady…

Úspora = ( Interní specialista - balíček Hromek & Partners Interní specialista ) × 100

…zjistíme, že při spolupráci ve formě základního balíčku vaše náklady na tříměsíční kampaň budou o 74 % nižší, než kdybyste si na online marketing někoho zaměstnali. Výrazné úspory ale dosáhnete i s naším nejoblíbenějším balíčkem, který už je mnohem komplexnější – konkrétně u něj budou náklady o necelých 43 % nižší.

Navíc nebudete mít k dispozici pouze jednotlivce, ale rovnou celý tým zkušených specialistů, a tak pokryjete více různých aktivit najednou a ještě mnohem efektivněji.

Jste připraveni najít nové klienty? Kontaktujte nás a my se s vámi co nejdříve spojíme!